duminică, 10 martie 2013

Calendarul de conținut


(1). Caută denotațiile și conotațiile brandului. Semnificatul și semnificantul. => determină care este strategia de conținut 
În orice imagine sau text pe care îl încarci, trebuie să respecți denotațiile brandului și conotațiile implicite. Păstrează relevanța brandului atât la nivelul semnificantului cât și a semnificatului. Exemplul de mai sus, ar trebui să fie suficient de explicit, conotațiile aici. Imaginile în care apare brandul/produsul sunt mult mai relevante decât cele de "inspirație". Textele în care apare brandul menționat au putere mai mare decât cele fără.  

(2). Învață să asculți cu urechile lor și să privești prin ochii lor.
Uită-te cine sunt fanii tăi, o poți face cu ajutorul Pro Facebrands. Formează-ți grupul de conversație. Invită-i la discuții. Întrebările sunt cele mai la îndemână, dar nici sfaturile nu scorează prost. Important e să știi cum să le stârnești curiozitatea și dorința de a-și împărtăși gândurile. Datorită algoritmului de afișare a Facebook-ului, Edge Rank, trebuie să te asiguri că ai o bază importantă de persoane care au o afinitate la conținutul pe care îl publici. De la ei aflii ce despre care sunt subiectele pe care își doresc să le citească. 

La Oriflame, am descoperit puterea cuvântului "Mulțumesc" în SM. Este fantastică! Tot la Oriflame am descoperit puterea Customer Support și cât de important este să ai un om de CS pe pagină, un om care nu se enervează niciodată și știe să răspundă din perspectiva bradului.  

(3) Frecvența și ora
Prinde-te la ce ore îi prinzi și de câte ori pe zi sunt disponibili. (Facebook insights te vor ajuta să îți dai seama. Creează tipare de oră, pentru a se obișnui cu tine. Majoritatea brandurilor postează la 9 dimineața, pentru că atunci e audiența cea mai mare. Uită-te să vezi dacă descoperi o nișă sau dacă ai altă audiență, la altă oră. La 9 seara de exemplu, s-ar putea să găsești pe altcineva, sau nu. Monitorizează audiența din cele două intervale orare și vei vedea care este mai eficient.  

Dacă nu ai nimic de spus, nu spune. Sunt câteva studii despre frecvență. Vezi pe Social Bakers, Social Media Today sau Techcrunch.

După ce am citit articolul lui Adrian, mi-am dat seama cât de teoretică am fost. Revin cu ceva mai "de pe pământ". 

Niciun comentariu: