joi, 14 martie 2013

Calendar de reacție

Am greșit când am pus titlul articolului anterior. Nu am folosit calendarul de conținut sau tabele până acum, în afară de scurta perioadă cât am lucrat pe Cosmote. Nu am planficat posturile de Facebook pe o perioadă mai mare de 2 săptămâni (adică astă vară, când am plecat în concediu). Posturile de Facebook nu intră precum spoturile din media plan în direct și te miri de ce apar lângă o emisiune care dăunează imaginii brandului tău. Urmez o strategie de conținut, mai mult decât un calendar. Am gânduri și idei despre ce, cum și când trebuie anunțat, dar nu un calendar detaliat cu imagini și texte.

La ce reacționăm și când
În primul rând, la momentele din calendar, (postul de pe Facebook de dimineață și de seară, câteodată chiar și la prânz, de "gustare"), zile de sfinți și sărbători din timpul anului, evenimente mondene, cum ar fi un festival de film.

Sunt însă multe momente care nu apar în calendar și care trebuie exploatate, o știre din altă țară,  alegerea unui nou papă. Evenimentele organizate sau susținute de brand, care chiar dacă au conotație calendaristică, de cele mai multe ori sunt destul de spontane, deoarce echipa de Social Media este ultima car află. Acestea trebuie exploatate în social media, repede și bine. Nu poți să întârzii publicarea imaginilor de la un eveniment. E bine să îți anunți publicul prezent la eveniment că a doua zi le vor vedea imaginile pe Facebook. Se așteaptă să se eticheteze în ele, dacă a ieșit bine evenimenul!

Cum reacționăm? Ca un newsletter/facem buzz/ implicăm comunitatea?
Majoritatea modurilor de a reacționa, sunt de reacții de tip newsletter. Un conținut îngrijit, pus într-un format ușor de citit și simpatic de distribuit, etichetat sau apreciat. (pentru acest tip de conţinut, poţi să îţi pregăteşti un calendar). Pe lângă acestea am identificat alte două tipuri de reacţii, mult mai apetisante, conotative şi vibrante : buzz - puterea unei idei creative și social - activarea comunității. Am găsit și două exemple, diferite în rezultat pozitiv pentru brand, unde primul se concentrează pe a crea buzz în timp ce în cel de-al doilea cineva uită de tot de comunitate și puterea acesteia de reacție:
1. BUZZ <: a="" href="http://www.buzzfeed.com/rachelysanders/how-oreo-got-that-twitter-ad-up-so-fast">Oreo care a aprins repede un ad
.2. Comunitatea >: DKNY care a folosit imagini fără drept de autor și fără să știe?!!.

Concluzie

Conținutul pe care un brand îl publică, trebuie să fie relevant și actual, de aceea, înloc de calendar, cred în puterea de reacție a celor implicați pe brand: creativi, echipa de social media, client și comunitate. Relația trebuie să fie foarte strânsă și coechipierii bine antrenați, pentru a reacționa instant la pase.


Niciun comentariu: