marți, 22 iulie 2008

Personalitatea creativilor

Nu pot sa stau departe de blogging. Ma framanta ganduri, idei, imagini pe care trebuie sa le impartasesc cu cineva si mi-e greu sa le tin numai pentru mine sau numai pentru colegi. Imi place interactivitatea cu oameni din industrie pe care blogul mi-o ofera.

Ultimul gand care m-a framantat a fost personalitatea unui creativ - vezi si ancheta din partea dreapta.
Daca personalitatea unui artist poate fi identificata in functie de lucrarile sale, acelasi lucru se poate spune si despre un art director sau copywriter? Pana acum s-au strans 10 raspunsuri pozitive care confirma ipoteza ca putem citi personalitatea unui creativ in functie de lucrarile sale. Eu una nu cred, dar, sa analizam print-urile de mai jos:



Via
Art director: Stefan Vasilache
Copywriter: Claudiu Dobrita
Ilustratorul este Roman Tolici, absolut genial pentru vremurile noastre, dar nu este conceptul lui, deci nu despre personalitatea lui vorbim.

Unul dintre cei doi creativi sau amandoi, (pentru ca aflam dintr-un interviu al Laurei Tampa ca "ei lucreaza in sinergie") pun familia in pericol. Mama, tatal si fiul sunt in primejdie. Sunt supusi unui bombardament. O substanta toxica le va curma viata dar acestia incearca sa previna aceasta ofensiva aeriana.

In viata reala a creativilor putem interpreta aceasta actiune ca fiind ofensiva sau defensiva. Neavand multe date la dispozitie interpretarea este bilaterala. Ori viata lor de familie se duce de rapa si refuleaza printr-un print si o suspenda cumva, ori sunt foarte ingrijorati de situatia lor familiala si doresc sa demonstreze, inconstient, membrilor de acasa, ca vor sa ii apere de actiuni vatamatoare din mediul exterior.

Care dintre cele doua concluzii este adevarata, sau, poate sta vreuna in picioare?

4 comentarii:

Anonim spunea...

S-ar putea pe undeva sa poata fasai aspecte ale personalitatii, insa in niciun caz definitorii. In primul rand cand creezi pentru un produs, serviciu sau altceva, gandurile "zidaresti" pleaca de la acesta, de la ce poate oferi sau cui pot oferi ceva (si aici se incearca empatia secondata de o fina observatie). Si de exemplu latura umana sau orice alta calitate poate fi aratata in functie de cat ti-o permite "nucleul publicitar".

Anonim spunea...

sper ca e caterinca toata discutia asta despre pesonalitatea creativilor care transpare din aduri. e caterinca, da?

Anonim spunea...

Ti-e teama ca ar putea fi adevarata?

Strangelove spunea...

excelente printurile, nu le stiam.

exista o legatura inevitabila intre personalitatea creatorului de ad-uri si ad-ul in sine, dar cel mai probabil ea e diluata foarte mult de-a lungul intregului proces brief-productie (castrari, coafari, amputari, machiaje etc).
asa ca mi se pare cam riscanta analiza unei personalitati pe baza unor printuri/spoturi.